Tuesday, 18 October 2011

bday mimi cakoiiii

wlpon dah hampir seminggu kami clbrate bday mimi..
malam ni baru aku bkesempatan tuk upload beberapa keping gambar...

berbekalkan bajet yang ciput...
bertemakan salendang + baju tido (idea ruby hamzah)
akhirnya plan kami tuk clbrate bday mimi berhsil jua....
wink3... mood appy

bday gurl aka mimi cakoiii



inilah ruby hamzah.....
aku  btemakan selendang + bju tdo
 
makanan yg diperoleh hasil dari bajet yang ciput....huhu

pose2 gedix.......


tamatlah parti kami....
ooppss parti...huhu mcm besar je...
padahal kami sambut bertiga je...
apepon yang penting kami enjoy...........^^
luv family ngegeh........

sayangilah Hatimu

malam ni jiwaku terasa kosong...kosong sangat...
dah lama aku tak merasakan kbhagiaan yang pnh aku kecapi dlu...
aku gembiraa...
tapi gembiraku dalam duka....

sekali lagi orang yang aku sayang..
mgalami nasib sepertiku...
adatla dalam berkasih...
tak semua akan berakhir dengan kebahagiaan....

mudahnya aku melafazkan kata...
menenangkan orang yang dalam kesakitan...
sayang...
sebelum kau merasai kesakitan itu...
aku terlebih dahulu merasakannya...
aku tahu bertapa sakitnya rasa itu.....

aku sentiasa mnasihati orang..
aku sentiasa memberikan dorongan...
aku tak ingin orang yang aku sayang...
merasakan sakit yang aku rasa.....
cukupla aku yang merasa derita ini.....

tapi aku tau....
sukar tuk menghilangkan sakit itu...
bgaimanapun kau cuba...
macam mana pon caranya...
sakit itu tetap akan kau rasai.....
hanya masa yang mampu tuk menyembuhkan lukamu itu......

hanya satu nasihatku.....
jangan mudah kau terima lelaki lain....
hanya tuk melupakan orang yang kau sayang...
hakikatnya hatimu blom bersedia.....
janganlah sakiti hatimu sendiri sayang...
ingatlah masih ramai yang myayangi mu......

aku ni bukanlah pndai sangat untuk mnulis..
bahkan aku rasa aku xda bakat untuk menulis...
aku hanya sekadar menulis...
menulis bila hatiku terasa ingin menulis...

Wednesday, 12 October 2011

My SpiriT

nini yg blur....


ruby yang ngegeh

mimi yang cakoi

kami bdak nerd

diorang semuala semangat aku......
aku sayang korang.....
<3 <3 <3

Hati ini menangis....

sekali lagi hati aku menangis.....
menangis dengan sikap aku sendiri.....
napela aku x kuat tuk hadapi semua nie....
napela aku masih sanggup disakiti...

aku menipu diri aku sendri....
sbnarnya aku msh tak dapat terima hakikat ini....
aku tak dapat terima yang sbnarnya aku dah kehilangan dia..
hati aku perit sangat......
sekali lagi hati aku menangis....

Ya Allah....
KAU kuatkanlah hatiku.....
KAU berikanlah aku kekuatan tuk hadapi dugaanmu ini....
KAU berikanla aku peluang tuk lebih mencintaimu....
KAU berikanlah aku peluang tuk menebus segala dosa-dosaku...
mungkin ada perkara yg menyebabkan kau tarik balik segala nikmat yang pernah kau berikan...
aku lalai dalam mengejar nikmat duniawi...

YA Allah...
aku redha dengan semua ketentuanmu...
aku tahu KAU pasti ada aturan yang lebih hebat tuk diriku...
cuma satu yang kupinta...
ko tabahkanla hatiku...
ko berikanlah aku peluang tuk lebih dekat denganmu....

aku tak ingin membencinya....
aku juga bukan meminta simpati....
aku hanya sekadar menulis.....
apa yg tsirat dalam hatiku.....

Tuesday, 11 October 2011

aku dan dia

kisah kami dah berakhir 5 bulan yg lalu...
namun smpai saat ini aku masih tak dapat lupakan dia....
betol la org cakap..
sehari tuk mencintai....
tpi setahun blom tentu aku dapat lupakannya....

orang cakap aku bodoh...
nape msih ingin mcintai org yg dah buang aku dr hidupnya....
sebenarnya cinta itu aneh.....
walau seribu kali dia sakitkan hati aku....
aku tetap akn sentiasa maafkan dia.....

cakoi....huhu gelaran kwan baikku....
sentiasa memberi aku semangat..
x pernah putus asa tuk beri aku kekuatan...
dan dia pnh bgtau aku......
nape dengan lelaki lain aku jual mahal ..
sedangkan dengan lelaki ini aku macam xda harga diri.....
lemah sangat....
percayalah sahabatku....
aku sentiasa cuba tuk kuatkan hatiku....
tpi tuk membencinya aku tak mampu.....

cinta tak semestinya memiliki...
walaupun pahit tuk aku telan...
tapi aku sentiasa mdoakan kebahagiaan dia...
kegembiraan dia adalah kebahagiaan bagi aku...
mungkin org akan cakap aku hipokrit...
tapi itulah hakikat sebenarnya....
hati aku mungkin sakit....
hati aku mungkin menangis....
tapi aku bpegang pada 1 kata-kata


 cinta tidak semestinya bersatu tetapi krn cintalah kita bertemu......
  
dan kerana cinta inilah aku mgenalimu......
setiap kenangan yg pnah kita cipta ..
akan sentiasa tsemat dalam hatiku....

coretan ini hanyalah luahan hatiku...
aku sekadar menulis...... !!



 

entry ptamaku

dimulakan dengan Bismillah.....
ini adalah entry pertamaku......
kwan aku yg pknalkan aku dengan dunia blogging nie...
mungkin dia kesiankn aku yg slalu pndam sgala mslh dalam hati....
katanya melalui blog aku dapat luahkan apa sje yang aku mau......
mungkin dengan cara ini dapat membuatkn hatiku lega....
aku buknlah seorg yg pandai menulis....
aku hanya sekadar menulis...
menulis tuk melegakan isi hati aku....
yang sarat dengan segala masalah.....
mungkin bagi blogger yg lain.....
entry ptma dimulakan dengan pknalan dri...
tp aku....
trus n luahan hatiku...
sbnarnya xda apa yg mnarik dengan driku...
aku hanya mempunyai sebuah family yg kecil...
aku anak perempuan tunggal dr 3 beradik....
mempunyai seorg ibu yg aku panggil ma yg sgt memahami dri ini...
tanpanya aku pasti lemah....
mempunyai seorg ayah yg myayangi aku...
sentiasa cuba tuk menunaikn segala khendak hati ini......
mempunyai seorg abang aku yg sudah beristeri dan mempunyai seorg anak buah yg comel..nakal n cerdik...
dan juga mempunyai seorg adik lelaki...yg suka majuk..tpi dengan diala aku selalu bgaduh..bgrau.....dan mluah rasa.....

cukup untuk entry ptamaku....lau boleh bnyak lagi yg ingin aku tulis...ingin aku luahkan....tpi ini hanyala pmulaan....pasti akan ada bnyk lagi luahanku....sememgnya mnulis dapat mbuatkan aku lega wlpon tak spenuhnya......^^